אבחון רפואי מהיר

אבחון רפואי מהיר מספק אפיון של מחלה ללא המתנה ארוכה כפי שקורה לא מעט במערכת הבריאות הציבורית.

עוד לפני גילוי המחלה, לאחר שנוצר חשד אצל רופא המשפחה, המצריך בדיקות אבחנתיות נוספות לזיהוי מצב המטופל, תקבלו הפניה לרופא בתחום הרלוונטי כגון: רופא אף, אוזן, גרון, רופא עור, גסטרולוג ועוד.

פעמים רבות גם קביעת תור לרופא מומחה אורכת זמן וניתן להזמין תור לרופא פרטי, מה שמאפשר זירוז בהליך האבחנתי.

מהירות האבחון מספקת שקט נפשי ויש פעמים שאף יכולה להציל חיים. בדיקות גנטיות למשל שנעשות מיד לאחר הלידה לגילוי מחלות תורשתיות קשות, שחלקן מאופיינות במקרי מוות, יכולות להציל חיים או באבחון מחלות קשות אחרות כמו סרטן.

יש מכונים ובתי חולים פרטיים שמספקים במקום אחד ייעוץ רפואי וביצוע של כל הבדיקות הרפואיות לשם אבחון רפואי מהיר ביותר כמו רשת בתי החולים אסותא.

הבדיקות השכיחות שצריך להמתין עבורן לאישור, לקביעת תור תוך כדי המתנה ארוכה יחסית ולקבלת תשובות הן: צילומי רנטגן, ביופסיה, בדיקת MRI ובדיקות CT מגוונות.

מתי יש צורך בביופסיה?

ביופיסיה היא בדיקה המתבצעת על ידי חיתוך של רקמת גוף או קבוצת תאים ולאחר מכן בוחנים אותה תחת מיקרוסקופ.

הבדיקה נעשית לאחר קבלת תוצאות בדיקות לא פולשניות שאינן ברזולוציה גבוהה מספיק או בזמן ניתוח, כדי לקבוע את הטיפול האפקטיבי ביותר.

באמצעותה ניתן לאבחן האם גוש שהתגלה הוא ממאיר או שפיר, לאבחון מחלות דלקתיות, מחלות אוטואימוניות, זיהומים ועוד. אם מדובר במחלה ממאירה מתקדמת, אבחון רפואי מהיר יכול להציל חיים.

 

אבחון רפואי מהיר באמצעות בדיקת MRI

MRI היא בדיקה שסורקת את האיברים הפנימיים וכלי הדם באמצעות מכשיר העושה שימוש בשדה מגנטי וגלי רדיו. הרזולוציה הגבוהה של בדיקה זו מאפשרת אבחון מדויק על ידי הרופאים.

משתמשים בבדיקה זו לגילוי ואבחון מצבים בהם כלי הדם רחבים יתר על המידה או חסומים, גילוי ואבחון של מחלות עמוד השדרה, באיברים פנימיים במערכת העיכול, לאבחון אורתופדי ואבחון גידולים בכל איברי הגוף. אבחון רפואי באמצעות בדיקה זו מזרז את תחילת הטיפול.

אבחון רפואי מהיר באמצעות בדיקות CT

בדיקת CT היא בדיקה ממוחשבת של איברים שונים בגוף המתבססת על סדרת צילומי רנטגן ובעלת רזולוציה גבוהה יותר מצילום רנטגן רגיל.

למי שגילו גידול בבדיקת קולונוסקופיה למשל יכול לחכות שבועות רבים, גם אם המצב מוגדר כדחוף, עד לבדיקת PET CT לאבחון גרורות ומצב הגידול ברזולוציה גבוהה. בעזרת בדיקה זו המטופל והרופא יודעים לקראת מה הם עומדים.

לביצוע בדיקת ה-CT וה-MRI במערכת הבריאות הציבורית יש לקבל הפניה מרופא מומחה ואישור על ידי ועדה רפואית לקבלת טופס 17, מה שמעכב את האבחון הרפואי.

כל הבדיקות הנ"ל מבוצעות בעזרת מכשור מודרני חדשני ומתקדם.

גלילה לראש העמוד